MARMARA’DA DENİZ TAKSİ SEVİNCİ

Balıkesir Büyükşehir Belediyesi’nin öncülüğünde kurulan Balıkesir Deniz Otobüsleri İşletmesi (BADO) tarafından alınan Deniz Taksi, Marmara İlçesinde Erdek (Narlı) ve Marmara (Topağaç) arasında denize inerek ilk seferini yaptı. Büyükşehir Belediye Başkanı Ahmet Edip Uğur, Marmara Adalar Belediyesi Başkanı Süleyman Aksoy, Balıkesir Sanayi Odası Başkanı İsmail Uğur, AK Parti İl Başkanı Dinçer Orkan ve ilçe başkanları olduğu […]

Başkanı Dinçer Orkan ve ilçe başkanları olduğu halde basın mensuplarıyla birlikte katıldığı ilk seferde Deniz Taksi Marmara’daki adalar arasında ilk seferlerini yaptı. Aynı zamanda ambulans olarak da kullanılabilen, water jet motorlu Deniz Taksi pervanesiz olduğu için 75 santim derinliğindeki suda da rahatça yüzebiliyor.

30 kişi kapasiteli Deniz Taksi 30-35 deniz mili hıza ulaşırken, her türlü hava şartlarında batmayan teknolojisiyle güven içerisinde hızlı bir yolculuk sunuyor. Daha önce iki buçuk saatte ulaşılan Marmara – Erdek arası Deniz Taksi ile artık 25-30 dakika gibi kısa bir süreye inmiş oldu. Yıllardır ulaşım sıkıntısı yaşayan Marmara ilçesi ve bağlı adalar, Erdek Narlı ile Marmara Topağaç mahalleleri arasında başlayan seferler sayesinde 15 dakikada ana karaya ulaşabilecekler. İlk seferini bayramdan önce yapan Deniz Taksi, Ada halkına bayram sevinci yaşattı. Büyükşehir Belediye Başkanı Ahmet Edip Uğur, 365 gün boyunca devamlı çalışacağını müjdelediği Deniz Taksi’nin Marmara Adası ve bağlı diğer adalara hayırlı uğurlu olmasını diledi.

MARMARA – ERDEK ARASI 15 DAKİKA

Balıkesir Büyükşehir Belediye Başkanı Ahmet Edip Uğur,  basın mensuplarının yer aldığı beraberindeki heyet ile Erdek Narlı iskelesinden Deniz Taksi’ye binerek Marmara Adası Topağaç Mahallesine düzenlenen ilk sefere katıldı. Narlı-Topağaç seferinde açıklama yapan Büyükşehir Belediye Başkanı Ahmet Edip Uğur, Marmara Adası’nın artık bir mahrumiyet bölgesi olmadığını söyledi. Başkan Uğur, “Hayaldi gerçek oldu, Deniz Taksi 365 gün çalışacak. Marmara Adası artık mahrumiyet bölgesi değil. Bu tekne water jet motorlu, pervane yok. Araç 75 santim suda gidebiliyor. Tekne İstanbul Tuzla’dan 500 bin Dolara alındı, sahibi BADO adı altında bir şirket kurdu. Biz de Büyükşehir Belediyesi bünyesindeki Toplu Taşıma A.Ş. olarak bunu kiralıyoruz, Büyükşehir Belediyesinin kasasından beş kuruş çıkmadan bu işi gerçekleştiriyoruz. İstiyoruz ki Marmara Adası’nı en yakın karaya en kısa zamanda ulaştıralım. Çünkü Marmara Adası mahrumiyet bölgesi, diyaliz hastası var, başka sıkıntılı durumlar olabiliyor. Kimse Marmara’da yaşamak istemiyor. Dolayısıyla burayı mahrumiyet bölgesi olmaktan çıkaralım istiyoruz, bugün ilk seferi yapıyoruz. Bu tekne 8-10 şiddetli havaya dayanıklı, şu anda havada 6 şiddetinde rüzgar var. Tekne yeni çalışmaya başladı, üzerinde birçok elektronik düzen var. Bayramda Erdek -Avşa adası en çok yolcu olan yer. Şu anda adaya ulaşmak o kadar zor değil, Gestaş çalışıyor, Erdek Kooperatifinin gemileri çalışıyor, özel çalışanlar da var. Biz bu BADO’yu 365 gün çalıştıracağız. Balıkesir’imize, Marmara Adamıza hayırlı uğurlu olsun. İlk deneme seferlerimizde Erdek-Avşa Adası arasını 20 TL.’ye götürecek. Diğer gemiler Erdek -Marmara Adası’na iki buçuk saatte götürüyor, biz bu mesafeyi 15-20 dakikaya indiriyoruz. Deneme seferlerinde başarılı olduğumuzda tekne sayılarını artıracağız” dedi.

BAŞKAN UĞUR KÖRFEZE DE DENİZ TAKSİ MÜJDESİ VERDİ

Büyükşehir Belediye Başkanı Ahmet Edip Uğur, Balıkesir’in Marmara bölgesindeki ilçe ve adalar arasındaki bu düzenlemeden sonra Ege sahillerinde de BADO’nun Deniz Taksi seferlerini başlatacağını müjdeledi. Uğur, “Edremit Körfezi’ne de bu tekneleri koyacağız; Deniz Taksilerimiz Altınoluk – Ayvalık arasında sefer yapsın, Altınoluk – Burhaniye arasında sefer yapsın. İnşallah yılbaşından önce Cunda Adası’nın kanalın açılması ve köprü yapımı da başlayacak, proje çalışmaları şu an devam ediyor. Narlı’da Erdekli hemşehrilerimizle sohbet ettik, su şikayeti, kanalizasyon şikayeti var, dalga kıranın uzamasını istiyorlar, iskele istiyorlar, sahil düzenlemesi istiyorlar. Narlı bizim geçiş noktamız ise oranın Narlı’ya yakışır bir hale gelmesi lazım, buraya tüm birimlerimizle gelip konuları masaya yatıracağız. Ayvalık’ı ele aldık, Ayvalık’ta su sorunu şu anda çözüldü. Yaz nüfusu 600 bin olan bu ilçemizde sular artık kesilmiyor, Ekim ayı içerisinde Ayvalık’ta 10 bin tonluk bir su deposunun daha ihalesine çıkıyoruz, böylelikle Ayvalık’ımızın 50 yıllık su sorununu da çözmüş oluyoruz. Atıksu ile ilgili problemleri de çözüyoruz. Önümüzdeki yıl Ayvalıklılardan atıksu ve kanalizasyon hususunda bir şikayet olmayacak” diye konuştu.

“VİRA BİSMİLLAH”

Balıkesir Büyükşehir Belediye Başkanı Ahmet Edip Uğur, Deniz Polisi için yapılan aracın, dalgaya dayanıklı ve süratli olduğunu hatırlattı. Her türlü havada gidebilen bu özel aracın bütün Avrupa ülkelerine tekne yapan bir şirketten satın alındığı, BADO şirketi tarafından da Büyükşehir Belediyesine kiralandığı belirtildi. Başkan Uğur, “Biz de ‘Vira Bismillah’ dedik başladık, inşallah ileride bu teknelerin sayısını da artırırız” dedi.

ADALAR’DA AHMET EDİP UĞUR SEVİNCİ
SÜLEYMAN AKSOY: “100 SENE DÜŞÜNSEK OLMAZDI, ALLAH EDİP UĞUR AĞABEYİMİZİ BAŞIMIZDAN EKSİK ETMESİN”

Erdek’in Narlı Mahallesinde esnafla ve vatandaşlarla bir araya gelen Büyükşehir Belediye Başkanı Ahmet Edip Uğur, Narlı’nın ihtiyacı olan tüm alt yapı yatırımlarını ele alıp yapacaklarını, buraya özel önem verdiklerini kaydetti. Daha sonra beraberindeki heyet ile Deniz Taksi’ye binip Marmara Adası’na bağlı Topağaç Mahallesi’ne geçen Büyükşehir Belediye Başkanı Ahmet Edip Uğur’u Topağaçlılar kurban keserek karşıladı. Büyükşehir Belediye Başkanı Ahmet Edip

Uğur’a sevgi gösterisinde bulunan Topağaçlılar adına bir teşekkür konuşması yapan Marmara Adalar Belediyesi Başkanı Süleyman Aksoy, “Büyükşehir olduk

nimetler Adamıza yağmaya başladı. Büyükşehir Belediyesi olduk, Ahmet Edip Uğur ağabeyimiz Büyükşehir Belediye Başkanı oldu Adalarımıza huzur geldi, bereket geldi. Yaklaşık 2 ay içerisinde Başkanımızın Adalarımıza Topağaç’a dördüncü gelişi. İstanbul’un üç katı büyüklüğündeki Balıkesir’imizde Adalarımıza iki ayda 4 gününü ayırdı, kendisine çok teşekkür ediyoruz. Önceden hayal ediyorduk, buradan Marmara’ya gideceğiz, ben Saraylar Belediye Başkanı olduğum zaman, öncesinde mühendis olarak adaya geldiğimiz zaman şahsen Marmara’ya senede ya 2 yada 3 kere gitmişimdir. Neden bu ana yol bizi gidene kadar perişan ederdi. Buyükşehir Belediye bizim ağabeyimiz, duayenimiz. Şu anda Marmara – Saraylar arasındaki 25 + 2 toplam 27 km, en dar kesimi 7 metre, çok şükür Karayolları geldi, yolların asfaltını yaptı, levhalarını çaktı, bayramdan sonra çizgilerini çizecek. Buradan Marmara 10 dakika, biz bunun hayalini dahi edemezdik. Bunu 100 sene düşünsek olmazdı, şimdi hemen Narlı’dan Topağaç’a en kısa yoldan geliyoruz. Bizim hizmetimizden Narlı da yararlanmaya başladı. Cenabı Allah Ahmet Edip Uğur ağabeyimizi başımızdan eksik etmesin. O yaşadığı sürece hizmetin en kralını Adalara getireceğiz. Deniz Taksimizin hayırlı uğurlu olmasını diliyoruz. Bayram sonu burada kanalizasyon çalışmaları bütün mahalleye yayılmış şekilde devam edecek” diye konuştu.

BAŞKAN UĞUR: “USTAMIZ RECEP TAYYİP ERDOĞAN”
“BU İŞLERİ YAPIYORSAK ARKAMIZDA GÜÇLÜ DEVLET, GÜÇLÜ HÜKÜMET OLDUĞUNDAN, ALLAH DEVLETİMİZE, MİLETİMİZE ZEVAL VERMESİN”

Büyükşehir Belediye Başkanı Ahmet Edip Uğur, Marmara İlçesinin şirin sahil beldesi olan Topağaç Mahallesinde vatandaşlarla bir araya geldi. Gösterilen ilgi

ve teveccühe teşekkür eden Başkan Uğur, “Hayal ettiğimiz ve gerçekleştirdiğimiz Deniz Taksinin ilk seferinde beraberiz. Topağaç’a ve Marmara’ya hayırlı uğurlu olsun. Süleyman başkan Edip ağabeyimiz başımızdan eksik olmasın diyor. Şimdi İstanbul’da İDO var, kim başlattı; Recep Tayyip Erdoğan. Bizim ustamız da Recep Tayyip Erdoğan, biz de onun izinden, peşinden gidiyoruz. İstanbul’da İDO, Bursa’da BUDO var, bizde de BADO var. Marmara Adası – Saraylar-Topağaç, Avşa Adası mahrumiyet bölgesi, ne kaymakam gelmek ister, ne doktor, ne öğretmen, kimse istemiyor. Sabah bir gemi, akşam bir gemi. Bir hasta 11 saatte ulaşmaya çalışıyordu, yazık. Topağaç ile Narlı arasında bir deniz aracı koyalım diye vaat ettik, işte hayaldi gerçek oldu. Bu deniz aracı 365 gün çalışacak. Çünkü Topağaç, Saraylar’a da Marmara Adası’na da 10-15 dakika. Deniz Taksi ile bağlantılı otobüs seferi koyacağız. Ben de artık Topağaç’lıyım. Biz Topağaç’ı seviyoruz, Topağaç da bizi seviyor. Buranın kanalizasyon, atıksu arıtma ihalesini yaptık, çalışma devam ediyor. Balıkesir’in, İstanbul’un suyu nasılsa Topağaç’ın da öyle olacak. Burada tarım ve hayvancılık var. Biz şimdi Topağaç’a inşallah bir mezbaha yapacağız. Biraz sabredin, Topağaç’ı taçlandıracağız. Balıkesir Büyükşehir oldu, Marmara-Saraylar yolu, aynı şekilde Kapıdağ Yarımadası’nda Çakıl-Karşıyaka-Erdek yolu, bunları Karayollarına devrettik. Cumhuriyet tarihinde ilk defa Türkiye Cumhuriyeti Karayolları araçları Marmara Adası’na geldi. Ne ihtiyacınız var ise inşallah bunların hepsini yapacağız. Desteğinizi bekliyoruz. Biz şu anda bu işleri yapıyor isek Türkiye Cumhuriyeti Devleti’nin güçlü olmasından, hükümetimizin güçlü olmasından. Arkamızda onlar var. Allah devlete, millete zeval vermesin” dedi.

BAŞKAN UĞUR: “1 KASIM MİLLETİN İMTİHANI OLACAK”
Balıkesir Büyükşehir Belediye Başkanı Ahmet Edip Uğur, Topağaç’taki konuşmasında ülkede artış gösteren terör olaylarına da değindi. Terörle mücadelenin sonuna kadar süreceğini vurgulayan Uğur, yaklaşım 1 Kasım seçimlerinin siyasi partilerin olduğu kadar milletin imtihanı olacağının altını çizdi. Başkan Uğur, şunları söyledi;
“Bir terör belası ile karşı karşıyayız, şehitlerimiz var, askerlerimiz polislerimiz şehit oluyor. Kalleşçe tuzağa düşürerek şehit ediyorlar. Bütün şehitlerimize Allah’tan rahmet diliyorum, makamları cennet olsun. Türk milleti bin yıllık geçmişi olan bir millet. Sultan Alparslan 1071 yılında Malazgirt’ten Anadolu’ya girdi Viyana kapılarına dayandık. Milyonlarca şehit verdik, Çanakkale’de 500 bin şehidimiz var. Devletimiz güçlü, ordumuz güçlü. Şu anda terör ile en iyi şekilde mücadele yapılıyor. Terör bitirilinceye kadar, teröristler silahlarını betona gömünceye kadar mücadeleye devam. Yeter ki ülkede siyasi istikrar olsun, ekonomik istikrar olsun. Bakın son 13 yıl içerisinde tek parti iktidarında şu ülkede neler yapıldı. En son Marmara Adası’na Saraylar’da mermercilerimiz var elektrik yetmediği için mermeri işlemeden satıyorlardı, şimdi Erdek’ten elektrik geldi, bugün elektriği veriyorlar artık mermercilerimiz işlenmiş mermeri fayans olarak da ihraç edebilecekler. Devlet bir taraftan İstanbul’dan İzmir’e otoyol götürüyor, bir taraftan Çanakkale’den köprü, Balıkesir’in her tarafı bölünmüş yol, bizler her zaman sizlerin hizmetindeyiz. 1 Kasım’da seçim var. Bu seçim her ne kadar partilerin imtihanı ise de bu milletin imtihanı. Eğer siyasi istikrar olursa, güçlü hükümet olursa biz de güçlü oluruz ona göre hizmet ederiz. Bugüne kadar gücümüzü sizlerden, milletten aldık. Devlet arkamızda duruyor, Allah devletimize, milletimize zeval vermesin. Allah’a şükür bütün yatırımlar devam ediyor. Barajlar, göletler,

otoyollar, hastaneler, üniversiteler hepsi devam ediyor. Avrupa şu anda bütün yatırımları durdurmuş. İşte Yunanistan’ın hali, 10 milyon nüfusu var, 350

milyar AVRO borcu var bir kuruş ödeyemiyor. Bankadan para bile çekemiyorsun, en fazla 100 AVRO veriyor. Onun için 1 Kasım seçimleri önemli, bir kere

sandıktan iktidar çıkması lazım, sandıktan istikrar çıkması lazım, güçlü bir hükümet çıkması lazım. Rahmetli Menderes’in 10 yıllık iktidar döneminde ilk

defa kalkınma başladı, sanayi hamlesi başladı, çimento fabrikaları, şeker fabrikaları, yollar o zaman yapıldı. Adalet Partisi’nin tek başına iktidar olduğu

65-69 yılları döneminde de barajların, göletlerin yapıldığı dönem. Sonra rahmetli Turgut Özal’ın dönemi, 83-91; o da yine ülkede siyasi istikrarın olduğu, insanların yüzünün güldüğü bir dönem. Sonra 91-2001, 10 yıl. Dünya aldı başını gitti, biz siyasi istikrar ve güçlü hükümet olmadığı için ekonomik krizlerle boğuştuk. Ve 2002 yılı 3 Kasım, yine millet dedi ki benim güçlü bir iktidara ihtiyacım var, Recep Tayyip Erdoğan’ın partisini iktidar yaptı. 2002 3 Kasım, arkasından 2007, arkasından 2011. En son 2015 7 Haziran seçimlerinde de yine en çok oy alan parti, ama, tek başına iktidar olma imkanı vermedi. Milletimiz bir ikazda bulundu, biraz daha derlenin toparlanın dedi. Şimdi AK Parti de kendini derledi topladı, kongresini yaptı, genç yeni bir ekip geldi. Yeni bir milletvekili listesiyle seçime gidiyoruz. Şöyle baktığımızda, en güçlü adaylar, en kaliteli adaylar, en yerli adaylar AK Parti’nin listesinde. Diğerlerine bakıyorsunuz onların hepsi bir bölgeden, bir çok şaibe altında milletvekili, kendi aralarında ihtilaflar, 22 Ekim’de olacak mahkemeyi bekliyorlar, böyle karman karışık milletvekilleri. Onun için bize sahip çıkın, desteğinizi tam verin, biz de yatırımlarımızı yapalım. Allah birliğimizi, beraberliğimizi, dirliğimizi, düzenimizi bozmasın. İnşallah biz bir, beraber, tek yürek olduğumuz müddetçe terörle de mücadele ederiz, ülkemizde gerekli yatırımları da yaparız.”

AVŞA ADASI’NA 47 MİLYONLUK KANALİZASYON PROJESİ

Balıkesir Büyükşehir Belediye Başkanı Ahmet Edip Uğur, Marmara Adası’ndaki Deniz Otobüsü limanında Büyükşehir Belediyesi tarafından yaptırılan yolcu bekleme salonunun bulunduğu İskele Binası inşaatını inceledi. 1 milyon 79 bin TL ihale bedelli inşaatın bu yıl içerisinde hizmete girmesi bekleniyor. Modern bir bekleme salonu olacak binanın dış cephesinde dünyaca ünlü Marmara Mermeri kullanılacak. Marmara’dan Avşa Adası’na geçen Başkan Uğur, burada iskelede bekleyen kalabalık halk topluluğu tarafından sevgi gösterisiyle karşılandı. Marmara Adalar Belediyesi Başkanı Süleyman Aksoy, “Adamızın en büyük sorunu olan kanalizasyon sorunu en kısa zamanda ihaleye alınacak ve çalışmalar başlayacak. Avşa’nın kanalizasyon projesi 47 milyon lira, burada 2 bin 300 insan var yaşayan. Bizim önderimiz Büyükşehir Belediye Başkanımız Ahmet Edip Uğur, eğer büyükşehir olmazsa biz bir hiçiz, bizden birşey olmaz. Deniz Taksimiz Avşa’mıza, Adalarımıza hayırlı uğurlu olsun” dedi.

AVŞA’NIN TÜM PROBLEMLERİ ÇÖZÜLÜYOR

Büyükşehir Belediye Başkanı Ahmet Edip Uğur da Avşa’lıları selamladığı konuşmasında Büyükşehir Belediyesi olarak Adalar halkı için her türlü fedakarlığı

yaptıklarını, çalışmaların hızla devam ettiğini söyledi. Başkan Uğur, “Deniz taksiyi Topağaç-Narlı arasında çalıştırdıktan sonra kışı aylarında Avşa’ya da uğratacağız; Yiğitler-Erdek arası ve Marmara Adası arasında da çalıştıracağız. Büyükşehir Belediyesi olarak Avşa’da yeni park alanları düzenledik, su yetmiyordu deniz suyundan içme suyu yapan tesisin kapasitesini artırdık. Şimdi sıkıntı kanalizasyon ve arıtma tesisi, atıksuyun arıtılarak deniz suyuna deşarj edilmesi. Bizler Büyükşehir Belediyesi olarak önce Balıkesir’in hali hazır haritalarını çıkarıyoruz. Nerede ne var, ne yok, daha Balıkesir’in hali hazırı çıkmamış, jeolojik etütler, jeofizik etütler yapılmamış. 1/ 5000’likler yok, 1/1000’likler yok. Bir taraftan da BASKİ kanalizasyon ve arıtma ile ilgili proje çalışmalarını yapıyor. Bunları İller Bankası ve Dünya Bankası ile birlikte yürütüyoruz. İki ay önce buraya geldiğimizde Topağaç’ın içmesuyu ve kanalizasyon atıksu arıtma tesisi inşaatı temelini attık, yılbaşından önce bitecek. Saraylar’da arıtma tesisinin açılışını yaptık. Bugüne kadar ihmal edilmiş bunlar. Sizin için her türlü fedakarlığı yapıyoruz, çalışmalarımızı sürdürüyoruz” dedi.

BAŞKAN UĞUR: “BALIKESİR’İN HER YERİNDE OLMAYA ÇALIŞIYORUZ”

Büyükşehir Belediye Başkanı Ahmet Edip Uğur, program dönüşü gazetecilere yaptığı değerlendirmede, Balıkesir’in her yerinde olmaya çalıştıklarını vurguladı.

“Narlı’dan Topağaç’a çıktık, halkla buluştuk. Topağaç’tan Marmara’ya Karayollarına devrettiğimiz yoldan geldik, Marmara Adası’nda yolcu bekleme salonunu inceledik. Oradan BADO ile Avşa Adası’na geçtik, Avşalı hemşehrilerimizle buluştuk, onları dinledik. Belediye ziyaretimizden sonra Yiğitler Mahallesine gittik, vatandaşlarımızla bir araya geldik, onların da taleplerini ve isteklerini aldık. Oradan yine Deniz Taksimiz ile Balıklı yani Paşa Limanına uğradıktan sonra Erdek Narlı’ya geldik. Oradan Bandırma ilçemizin Edincik ve

Aksakal mahallerinde vatandaşlarımızla bir araya geldik. Vatandaşlarımızı ziyaret ederek dertlerini dinliyoruz., sorunlarını çözmeye çalışıyoruz. Balıkesir’imizin her yerinde olmaya çalışıyoruz” dedi.

DENİZ TAKSİ’LER ARTACAK

Başkan Uğur son olarak Balıkesir’deki kırsal mahallelerde 6 bin km’den fazla yolun olduğunu hatırlattı. “Biz çalışmalarımızla Marmara’yı mahrumiyet bölgesi

olmaktan çıkaracağız” diyen Başkan Uğur, Erdek’ten iki buçuk saatte gidilen Marmara Adası’nı en fazla yarım saatte ulaşılabilen bir ilçe haline getireceklerinin sözünü verdiklerini belirterek, “İşte bu sözümü yerine getirmiş olmanın mutluluğunu yaşıyorum. BADO limitet şirketi Bir Deniz Taksi ile bu hizmeti vermeye çalışıyor. Önümüzdeki yıl Deniz Taksi sayısını inşallah iki veya üçe çıkararak bu hizmeti tüm Marmara Adası’nda devam ettireceğiz” dedi.

UĞUR’DAN EDİNCİK VE AKSAKAL’A BAYRAM HEDİYESİ

Başkan Uğur, Marmara Adalarındaki programın ardından Bandırma’nın Edincik ve Aksakal mahallelerinde vatandaşlarla bir araya geldi. Büyükşehir Belediye

Başkanı Ahmet Edip Uğur, Bandırma – Edincik ve Bandırma -Aksakal arasında seferlerine başlamak üzere 2 adet lüks, engelli binişine uygun otobüs tahsis etti.

AK Parti Bandırma Belediye Meclis Üyesi Kamil Eryılmaz, Kurban Bayramı öncesi Başkan Uğur tarafından gönderilen otobüslerin kendileri için de büyük sürpriz olduğunu, otobüslerin en kısa zamanda sefere başlayacaklarını belirterek Büyükşehir Belediye Başkanı Ahmet Edip Uğur’a teşekkür etti. Eski tip araçlardan kurtulan Edincik ve Aksakallı vatandaşlar da yeni ve modern otobüsler için teşekkür ettiler. Başkan Uğur yeni araçların Edincik ve Aksakal’a hayırlı uğurlu olmasını diledi.